Na czym polega rehabilitacja kręgosłupa? – o ćwiczeniach i zabiegach

Ból kręgosłupa nie jest już dziś niestety niczym szczególnym. Dawniej wynikał przede wszystkim z przeciążenia, gdy dzisiaj większość problemów z kręgosłupem wiąże się z niedostateczną ilością ruchu. Większość osób pracuje w biurach, przy komputerach, przez wiele godzin w pozycji siedzącej. Problemy z kręgosłupem dotyczą też zresztą kierowców, sprzedawców – wszystkich, którzy dużo siedzą lub stoją. Kiedy jednak pojawia się ból, konieczne jest zgłoszenie się do specjalisty, by jakoś sobie z nim poradzić. Oczywiście, można zażywać tabletki przeciwbólowe, ale to nie rozwiąże przyczyny problemu. Dużo lepszym pomysłem jest więc profesjonalna rehabilitacja!

Rehabilitacja kręgosłupa – czyli co dokładnie?

Pod pojęciem rehabilitacji zawsze kryje się szereg działań, podejmowanych w celu przywrócenia sprawności. Rehabilitacja jest konieczna nie tylko po operacjach, ale także profilaktycznie – żeby do takich operacji nie musiało dochodzić. W przypadku kręgosłupa ważną rolę odgrywają ćwiczenia, które mają na celu rozluźnienie pewnych partii mięśni, a wzmocnienie innych. Ćwiczenia mogą być prowadzone na cały kręgosłup, albo też na pewne jego odcinki – w zależności, gdzie pojawił się ból i gdzie tkwi problem. Pacjenci często zgłaszają się również na masaże, które przynoszą ulgę w cierpieniu, rozluźniają. Popularna jest również fizykoterapia, przepisywana przez lekarza.

Jeśli masz problemy z kręgosłupem, sprawdź http://wojnar.pl/rehabilitacja-kregoslupa/

Rehabilitacja kręgosłupa – zabiegi specjalistyczne

Fizykoterapia potrafi przynieść ulgę oddziałując na bolące miejsce przy pomocy specjalistycznych urządzeń. Najczęściej w pozbyciu się bólu i opanowaniu zwyrodnień pomaga użycie lasera, ale można także skorzystać z ultradźwięków czy krioterapii. Jest zresztą wiele różnych zabiegów, na jakie można się zgłosić. Ważna jest regularność, a także zwiększenie ruchu po odbyciu rehabilitacji. Można się na przykład zapisać na basen. To pozwoli odciążyć kręgosłup, tym samym zapobiegając nawrotom bólu w przyszłości. Dobrze jest też wykonywać ćwiczenia rozciągające i pamiętać o ergonomii w miejscu pracy.

Dodaj komentarz