Kiedy zacząć inwestować w systemy do zarządzania feedami?

Prowadząc niewielki sklep internetowy, zwykle nie mamy większych problemów z samodzielnym przygotowywaniem plików produktowych i zarządzaniem nimi. I nawet, jeśli zajmuje nam to więcej czasu niż skłonni bylibyśmy to zaakceptować, zwykle nie zastanawiamy się nad systemami do zarządzania feedami. Tymczasem okazuje się, że na pewnym etapie działalności, systemy takie stają się koniecznością. W naszym interesie leży uchwycenie tego momentu, w innym przypadku bowiem możemy stracić kontrolę nie tylko na samymi feedami, ale i nad sklepem jako takim. Kiedy zatem najlepiej jest zmienić nastawienie do systemu zarządzania feedami?

Gdy katalog produktów się rozszerza…

Dobrze funkcjonujący sklep internetowy stara się spełnić zmieniające się potrzeby zgłaszane przez klientów. Nie jest to proste zadanie, a jego wykonanie wymaga systematycznego rozszerzania katalogu produktów. Nietrudno domyślić się, że każde nowe rozwiązanie powinno otrzymać swój plik produktowy. Każdy musi być też aktualizowany. Uaktualnianie danych raz na 24 godziny to dziś absolutne minimum, czynność ta powinna być bowiem wykonywana znacznie częściej, jeśli zależy nam na tym, aby klienci zawsze mieli dostęp do najświeższych informacji. Im więcej jest produktów, tym dłużej trwa opanowywanie ich feedów, w pewnym momencie więc skorzystanie z pewnego poziomu automatyzacji jest więc czymś oczywistym.

Gdy nawiązuje się współpracę z nowymi kanałami sprzedaży…

Gdy sklep internetowym jest niewielki, zwykle jego właściciele decyduje się na docieranie do klienta za pomocą maksymalnie kilku kanałów sprzedaży. Jeśli więc korzysta z wyszukiwarki Google, zwykle nie interesuje się tym, aby reklamy jego produktów pojawiały się w portalach społecznościowych takich, jak Facebook. Gdy jednak sklep rozwija się, konieczne jest również zwiększenie zasięgów reklamowych. Każdy nowy kanał sprzedaży generuje jednak koszty i pochłania czas. Nawet oddelegowanie do tego konkretnego pracownika w pewnym momencie przestaje być więc opłacalne, a automatyzacja staje się koniecznością.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *