Co może jeść kobieta, która karmi piersią?

Podstawą diety każdego z nas powinien być zróżnicowany jadłospis, który dostarczy nam wszystkich niezbędnych składników. Taką zasadą powinny kierować się również kobiety, które karmią piersią. Ale w przypadku matek karmiących piersią ważne jest także to, aby w jadłospisie znalazły się produkty, które nie będą szkodliwe dla dziecka.

Czego nie powinna jeść karmiąca piersią mama?

Co można jeść, karmiąc piersią? To pytanie można usłyszeć od kobiet, które właśnie zostały mamami wyjątkowo często. Na pewno w jadłospisie kobiety, która karmi dziecko piersią nie powinny znaleźć się produkty złej jakości. Kobiety karmiące piersią powinny wystrzegać się żywności, która jest wysoko przetworzona. Nie wskazane są także produkty, które zawierają sztuczne barwniki, konserwanty i tłuszcze trans. Kobieta, która karmi noworodka, a później niemowlę piersią nie powinna pić gazowanych napojów, używać ostrych przypraw, powinna zrezygnować również z jedzenia dań typu fast food. Na czas karmienia piersią mamy powinny zrezygnować z jedzenia serów pleśniowych i surowego mięsa. Zabronione jest oczywiście także picie alkoholu. Należy ograniczyć również spożywanie potraw wzdymających i działających tak samo warzyw strączkowych. Karmiące mamy powinny zmniejszyć ilość wypijanej mocnej czarnej herbaty i kawy.

Co powinna jeść mama karmiąca piersią?

Komponując swój jadłospis karmiąca mama powinna tak rozłożyć posiłki, aby było ich w ciągu dnia 5. Trzy z nich to posiłki główne, pozostałe dwa to przekąski. Podstawą diety matki karmiącej powinny być pełnoziarniste produkty zbożowe. W jadłospisie karmiącej mamy powinny znaleźć się produkty, które dostarczą jej niezbędnych składników odżywczych. Co można jeść karmiąc piersią? Pojawiają się czasem głosy, że kobiety karmiące piersią nie powinny jeść ryb. Jest to nieprawda. Karmiące mamy mogą, a nawet powinny jeść ryby każdego dnia. Jadłospis karmiącej piersią mamy powinien składać się także z 6 porcji warzyw dziennie, 5 porcji mleka i produktów mlecznych, 3-4 porcji tłuszczów (najlepiej roślinnych) oraz 4-5 porcji owoców. La kobiety karmiącej piersią najważniejszym źródłem energii powinny być węglowodany złożone. Jadłospis karmiące mamy powinny więc układać tak, aby znalazło się w nim pełnoziarniste pieczywo razowe, gruboziarniste kasze, płatki owsiane, razowy makaron. Źródłem białka dla karmiącej mamy powinno być przede wszystkim dobrej jakości chude mięso, ryby, jaja (idealnie byłoby, gdyby były to jajka od kur z wolnego wybiegu). Kobieta, która karmi piersią powinna wypijać około 2 l wody dziennie.

Dodaj komentarz