Po co sięgać, aby poprawić odporność organizmu?

Jeśli nasz układ odpornościowy pracuje prawidłowo, jesteśmy zdecydowanie mniej narażeni na rozmaite infekcje. Niestety, czasami zdarza się tak, że system immunologiczny nas zawodzi. Warto zrobić wszystko, aby nigdy tak się nie stało. Poniżej przedstawiamy te produkty żywnościowe, z pomocą których można cieszyć się doskonałą odpornością.

Zarodki pszenne

Dostarczają one wielu składników odżywczych. Plusem zarodków pszennych jest fakt, że składniki odżywcze są w nich bardzo silnie skoncentrowane. Zarodki to doskonałe źródło witamin z grupy B. Ich spożywanie korzystnie wpływa nie tylko na układ immunologiczny, ale również na kondycję błon śluzowych. To także źródło witaminy E, która wspomaga usuwanie szkodliwych produktów przemiany materii. Dodatkowo w zarodkach znajdują się:

– selen;

– cynk;

– żelazo.

Można nimi posypywać kanapki, dodawać je do sałatek, a nawet płatków śniadaniowych.

Spirulina

To niezwykle popularny glon, który zawiera całe mnóstwo składników odżywczych. Dostarcza ona bardzo dużych ilości białka. Nie można zapomnieć również o pierwiastkach istotnych dla układu immunologicznego. Zalicza się do nich żelazo, magnez oraz cynk. Dodatkowo dostarcza kwasu gamma linolenowego, który skutecznie wspiera układ odpornościowy. UWAGA: spiruliny powinny wystrzegać się osoby zmagające się z chorobami tarczycy.

Siemię lniane

Specjaliści z zakresu żywienia podkreślają, że siemię lniane powinien pokochać każdy. Dostarcza ogromnych ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych omega 3, które niezbędne są do właściwej pracy organizmu. Siemię można zmielić i w takiej postaci dodawać do sałatek, płatków, posypywać nim kanapki. Warto pamiętać, że należy mielić je bezpośrednio przed spożyciem. Dzięki temu nie traci nic ze swoich cennych właściwości.

Kasza jaglana

Obecnie jest niezwykle modna. Wspomaga układ odpornościowy za sprawą dużej zawartości witamin z grupy B. Dostarcza także krzemionki, która ma ogromne znaczenie dla wszystkich chcących cieszyć się zdrowymi włosami i paznokciami. Jest niezastąpiona jesienią i zimą.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *