Co jeść, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca?

Choroby serca atakują ludzi w bardzo różnym wieku. Są przypadłością zarówno kobiet, jak i mężczyzn. Aby uniknąć choroby serca, należy nie tylko regularnie uprawiać sport, ale również odpowiednio się odżywiać. Nasze serce najbardziej lubi dietę śródziemnomorską. Poniżej garść porad, co powinno jak najczęściej pojawiać się na talerzu, aby cieszyć się zdrowym, silnym sercem.

Jakie produkty kocha nasze serce?

Serce będzie nam wdzięczne, jeśli na naszych talerzach będą często pojawiały się morskie ryby, pomidory, orzechy, oliwa, oleje roślinne, mleko oraz jego przetwory, warzywa, a także świeże zioła. Przyjrzyjmy się tym produktom bliżej.

Morskie ryby

Nasze serce najwięcej korzyści czerpie z takich ryb, jak sardynki, śledzie, łosoś, makrela oraz tuńczyk. Dostarczają one bardzo dużych ilości nienasyconych kwasów tłuszczowych. Chodzi głównie o cenne kwasy omega 3. Przyczyniają się one do znaczącego zmniejszenia stężenia trójglicerydów we krwi. Morskie ryby zmniejszają ryzyko powstania zakrzepu, skutecznie chronią przed miażdżycą oraz zawałem serca. Aby jednak zauważyć pozytywny wpływ ryb na organizm, należy sięgać po nie przynajmniej dwa razy w ciągu tygodnia. Jeśli będziemy robić to częściej, będzie jeszcze lepiej.

Pomidory

Wybierając te naprawdę dojrzałe, mamy pewność, że dostarczymy sobie ogromne ilości niezwykle cennego likopenu. To substancja, która zmniejsza ryzyko zawału mięśnia sercowego. Pomidory dostarczają także potasu oraz witaminy K, a więc substancji chroniących przed arytmią serca oraz gwarantujących krzepliwość krwi na właściwym poziomie. Warto zadbać o to, aby każdego dnia na naszym talerzu pojawiły się przynajmniej dwa pomidory. Można zastąpić je także szklanką soku pomidorowego.

Orzechy

To doskonałe źródło magnezu oraz witaminy E. Magnez to pierwiastek, który dba o prawidłowe ciśnienie krwi, chroni przed rozwojem miażdżycy, zmniejsza ryzyko zawału. Witamina E z kolei korzystnie wpływa na naczynia krwionośne, uelastyczniając ich ściany. Codziennie warto sięgnąć po niewielką garść orzechów. Większa ilość jest niewskazana z uwagi na wysoką kaloryczność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *